piątek, 6 sierpnia 2010

Pie z jabłkami


Lato, czas owoców, a ja ciasto z rodzynkami i jabłkami zrobiłam :)
to na powrót syna było
on je uwielbia
przepis jest na ciasto z jabłkami i orzechami
ale u nas  "mały" dodatek jest w postaci rodzynek
tym razem nawet chyba przesadziłam bo w kawałku który ukroiłam widać same rodzynki prawie :)

Ciasto jest pyszne
kruche i nie za słodkie
najlepsze z jesiennymi jabłkami
i bardzo szybko się je robi
przepis dostałam  od Basi mojej siostry smykowej
gdy mnie poczęstowała ta pysznością nie mogłam się opanować ;)


Pie z jabłkami

40 dkg mąki
25 dkg masła
10 dkg cukru
3 łyżki cukru waniliowego
2 żółtka
szczypta soli

Z podanych składników szybko zagnieść ciasto, najlepiej wrzucić składniki do malaksera, to jest kruche ciasto, ważne aby go nie zagrzać, dlatego wyrabianie powinno byc krótkie.
Wkładamy do woreczka i schładzamy przez 30 minut w lodówce.

W międzyczasie przygotowujemy nadzienie

75 dkg jabłek
10 dkg zmielonych orzechów
cukier waniliowy
( u nas dodatek rodzynek - 5 dkg wystarczy :)

Jabłka kroimy na kosteczkę, dodajemy orzechy i cukier waniliowy, mieszamy

Schłodzone ciasto dzielimy na dwie połowy
pierwszą wykładamy na spód i boki formy
najlepsza jest forma do tarty, ja jednak się jeszcze nie dorobiłam 
i ciasto robię w tortownicy
Wykładamy jabłka i przykrywamy rozwałkowaną drugą częścią ciasta.
Gdy będziemy mieli problem z rozwałkowaniem ciasta, możemy je wałkować przez folie spożywczą, jest łatwiej.
Wierzch ciasta smarujemy białkiem i posypujemy cukrem, na środku robimy małe nacięcia, rozchylamy je lekko nożem
Czasem za długo trzymam ciasto w lodówce i wyjmuje je twarde jak kamień
Nie czekam aż się zagrzeje, tylko kroję je nożem w plastry, układam obok siebie i łącze paluchami.

Smacznego :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj przepis